Pomůcky

text: Milena Buřilová
ilustrace: Inka Delevová
vydavatelství: Kartuziánské nakladatelství, 2014
ISBN: 978-80-87864-23-4

Pracovní postup

Zuzanka, roztomilá dcerka mé dloooouholeté kamarádky Jolanky, miluje číči, s několika kocoury žije v symbióze už od narození. A my milujeme Zuzanku. Kocouří příběhy tak jako dáreček byly jasnou volbou :-)

Nepříliš dlouhé vyprávění nás seznamuje s příhodami kocoura Filípka a jeho kamarádů - Zrzka, Ťapky, Jiskry, Tlapky, Vichříka, Saze a Ziziho. Ti žijí a navštěvují kocouří školu v Tichošlápkách. Je psáno pro děti srozumitelným jazykem, malí čtenáři v něm mimo jiné najdou spoustu příkladů, jak se chovat v určitých životních situacích, dozví se něco málo z kočičí historie, zjistí, jak to vlastně mají kočky s plaváním, ani o trošku té ekologické výchovy nebude nouze :-)

Knížku V Tichošlápkách je pořád veselo napsala autorka Milena Buřilová jako svoji prvotinu hned po maturitě, samostatě však vyšla až v roce 1994 a znovu byla vydána o 20 let později. Dílko odpovídá formátově o krapet větší "á čtyřce", čítá 52 stran textu a je doprovázeno menšími i celostránkovými zdařilými ilustracemi Inky Delevové. Součástí knihy je i vložený jednostránkový arch větší gramáže s 8 barevnými kocoury z vyprávění, které si děti mohou vystřihnout a vytvořit si z nich loutky - ty pak využijí třeba k dokreslení příběhu nebo k dramatzace či vymýšlení příběhů vlastních.

Tento knižní kousek je určen menším čtenářům - já jakožto dospělák jsem ho měla samozřejmě přelousknutý za pár minutek a zpětná vazba od patřičného "koncového uživatele" mi zatím chybí, protože dáreček předáme až za někoik hodin. Pevně však doufám, že se Zuzikovi bude líbit. A třeba si konečně udělá jasno v tom, co dělal jejich Zrzek během kočičí pouti, když se na pár dní vytratil z domova :-)

Fotogalerie

Vložil: Administrator

Datum vložení: 3. 11. 2017