ISBN: 978-80-253-2187-4

Moje první pohádky
ilustrace: Edita Plicková
vydavatelství: Fragment, 2013
ISBN: 978-80-253-1378-7

Pracovní postup

Kdysi dávno (chápej v letopočtu PŘED NAŠÍM DÍTĚTEM :-) ) jsem pořídila knížku Moje první pohádky. Původně měla být pro tou dobou ještě nenarozeného potomka kamarádky, která byla v očekávání, ale nakonec jsem si ji nechala, protože se mi líbila (potomek se musel smířit s Bajkami barda Beedleho). Pohádky putovaly do knihovničky a byly zapomenuty. Před pár týdny jsem pátrala po nějaké sbírce těch nejklasičtějších dětských písniček a narazila na Moje první písničky - hned jsem si vzpomněla na Pohádky a řekla si, že by bylo fajn mít celou sérii knížek, ke které, jak mi vnutil strýček Google, patřila krom dvou výše zmíněných ještě Moje první říkadla. Přibyly nám tedy do knihovny další dva nové kousky :-)

Knížky vydalo nakladatelství Fragment a oficiálně jsou určené pro děti od tří let (my čteme od necelých dvou let - a co se týče říkadel a písniček, četli a zpívali bychom rozhodně dříve, kdybychom měli z čeho, prostě to berte jako informaci od vydavatele a jeho krytí zad v případě, že by se knihožravé batole přidusilo ukousnutým hřbetem nebo vytrženou stránkou :-) ). Krom toho a formátu (o něco větší než A5 a o něco měnší než A4) je spojuje ještě něco - krásné ilustrace Edity Plickové.

MOJE PRVNÍ ŘÍKADLA obsahují 41 známých i méně známých říkadel. Mají 47 stran, na každé straně je vždy jedno říkadlo doprovozené názorným obrázkem - jedné básničce je vyhrazena celá dvoustrana. Seznam říkadel uvedu pro zájemce pod textem.

MOJE PRVNÍ PÍSNIČKY obsahují 21 nejznámějších dětských písniček na 47 stranách. Každá písnička má vyhrazenu celou dvoustranu a krom textu a tematického obrázku zde najdete i notový zápis. Trošku mě mrzí, že většina písniček není laděna v C dur, podle vyobrazených not ji tedy nezahrajete na klasickou zvonkohru nebo metalofon bez přidaných tónů. Naopak jako velké plus je třeba zmínit CD, které je do knížky vlepeno v papírovém obalu a na kterém jsou všechny písničky nazpívané dětským hlasem s jednoduchým hudebním doprovodem. Seznam písní uvedu pro zájemce pod textem.

MOJE PRVNÍ POHÁDKY obsahují na 80 stranách 12 nejznámějších didaktických pohádek. Ty jsou psané i pro prťata, to znamená jednoduchým srozumitelným jazykem bez šroubovitých souvětí. Oživené jsou přímou řečí postav. Většinou je přibližně půlka stránky pokrytá textem, druhu půlku zabírá tematická ilustrace. Seznam pohádkových příběhů uvedu pro zájemce pod textem.

Podtrženo a sečteno - knížky tvoří bezva celek a jsem ráda, že je tomu právě tak i v naší knihovničce (mluvím i za mládě, které se k nim rádo vrací). Vrele odporúčame všetkým :-)
___________________________________________________________________________
SEZNAM ŘÍKADEL:
Paci, paci, pacičky, Koloběžka, Pekař peče housky, Vláček, Princeznička na bále, Had leze z díry, Houpy, houpy, Vařila myšička kašičku, Pepíku, Pepíku, Bába leze do bezu, Chodí pešek okolo, Jedna, dvě, Honza jde, Není lepší, Sněhulák, Liška na ledu, A, B, C, D, Ententýky, dva špalíky, Koleda, koleda, Štěpáne, Dědečku, dědečku, koleda, Kovej, kovej, kováříčku, Kolo, kolo mlýnský, Zlatá brána, Jeden, dva, tři, Tancujte myši, Přiletěla vrána, Hody, hody, Panímámo zlatičká, Rozpočítadlo, Naše Káča, Byla jedna babka, Vodník, Běžel zajíc, Vašek Pašek, Ten náš Pavel, Slepá bába, Koza běží uličkou, Zima, Jedna, dvě, tři, čtyři, pět, Povídám, povídám pohádku, Šel Janeček, Foukej, foukej, větříčku
SEZNAM PÍSNIČEK:
Pec nám spadla, Ovčáci, čtveráci, Kalamajka, Šla Andulka (Nanynka) do zelí, Když jsem husy pásala, Tluče bubeníček, Na tý louce zelený, Holka modrooká, Pásla ovečky, Utíkej, Káčo, Komáři se ženili, To je zlaté posvícení, Kočka leze dírou, Jede, jede poštovský panáček, Skákal pes, Travička zelená, Já mám koně, Prší, prší, jen se leje, Já do lesa nepojedu, Běží liška k Táboru, Okolo Třeboně
SEZNAM POHÁDEK:
O Karkulce, O perníkové chaloupce, O veliké řepě, O Šípkové Růžence, O neposlušných kůzlátkách, Hrnečku, vař!, O kohoutkovi a slepičce, Otesánek, O Koblížkovi, O Budulínkovi, O rybáři a zlaté rybce, O Popelce

Fotogalerie

Vložil: Administrator

Datum vložení: 31. 3. 2017