Pomůcky

Kam se ztratila rolnička?
autor: Andrea Popprová
vydavatelství: Albatros, 2014
ISBN: 978-80-00-03689-2

Pracovní postup

Přiznám se, že jsem tak trošku bibliofil. I když bibliofil je silné slovo. Nenaháním žádné starobylé skvosty, nepotřebuji knížky za tisíce. K dobrému pocitu z úlovku mi stačí úplně obyčejné leporelo. I když vlastně neobyčejné :-)

K dětské knížce Kam se ztratila rolnička? jsem se dostala úplnou náhodou při bloumání knižním virtuálním světem. Leporelo mi takzvaně padlo do oka a dárek pro syna k svátku byl na světě. Stejně tak pro dcerku mé kamarádky k narozeninám. Ukázalo se, že to byla trefa do černého - oba si ji okamžitě zamilovali.

Autorka a zároveň ilustrátorka knížky vymyslela jednoduchý příběh - malý Vojta má kašpárka, kterému se někam zakutálela rolnička z cípu čepice, a tak se ji společně vydají hledat napříč domem. Začnou v dětském pokoji a přes kuchyni a koupelnu se dostanou až do zahrady. Tečka. Asi si řeknete, co je na tom tak ojedinělého, že se někdo rozepisuje na tolika řádcích. V knížce jsem totiž našla něco, na co jsem v žádném jiném výpravném leporelu nenarazila, a to hledání konkrétního obrázku v celku. Vojtovi s kašpárkem se rolničku na jednotlivých místech nedaří najít, ale nachází jiné věci, které jsou vyobrazeny pod textem - a stejné předměty potom děti hledají na hlavním obrázku. No a až se vám podaří objevit vše, záleží jen na vás a vašich ratolestech, jakým způsobem budete dále pracovat - můžete pokračovat na další stranu. Nebo hledat a pojmenovávat další předměty z Vojtovy domácnosti, počítat je, určovat jejich barvu... Fantazii se meze nekladou.

Bystrému dítku určitě neunikne zelené autíčko, které je společně s hlavními hrdiny přítomno na každé dvoustraně (a někteří se dokonce po obrácení listu zaměří na něj, rolnička počká). A bystrá maminka ocení, že je každá místnost včetně zahrady zaměřená na procvičení určitých hlásek - jen Ř byste v nabízených obrázcích hledali marně, autorka se mu po konzultaci s logopedy kvůli cílové skupině malých čtenářů (2+) záměrně vyhla, na natrénování této souhlásky mají ještě čas :-) A co se týče té neuvěřitelné dětské paměti a schopnosti se brzy naučit místa všech předmětů nazpaměť, dám vám tip na obměnu - naše mládě velice rádo ukazuje mamce a taťkovi, co mají hledat oni :-)

Podtrženo, sečteno: toto leporelo určitě vřele doporučujeme. Máme v něm zabořené nosy a prsty den co den. Pokud ovšem zrovna neřešíme otázku, kam se ztratila Kam se ztratila rolnička? - ráda se nám "kutálí" a schovává po bytě stejně jako rolnička kašpárkovi :-)

Fotogalerie

Vložil: Administrator

Datum vložení: 15. 2. 2017