text: J. K. Rowlingová
ilustrace: Tomislav Tomić
vydavatelství: Albatros, 2017 (3. vydání)
ISBN: 978-80-00-04707-2

Z anglického originálu The Tales of Beedle the Bard přeložil Pavel Medek.

Pracovní postup

Pamatuju si to jako dnes. Bylo mi jedenáct, chodila jsem do primy osmletého gymnázia a ze všeho nejvíc žrala románky od Lenky Lanczové :-) A pak přišla spolužačka Tereza s tím, že jim mamka koupila novou knížku o klukovi, co začal chodit do kouzelnické školy, že je skvělá a že si ji rozhodně musím přečíst. Řekla jsem jí, že mě to rozhodně nebude bavit. Ale nedala se odbýt a doslova mi ji vnutila. Doma jsem vlezla pod peřinu s miskou s Nesquik kuličkami a mlékem. A Harrym Potterem :-) Druhý den jsem jí knihu celá nadšená vracela a od té doby ještě nadšeněji čekala na každý další díl, ten poslední na vysoké škole :-) Ve stejném roce vyšly i Bajky barda Beedleho, o kterých je v kouzelnických vyprávění řeč a které by si rozhodně praví Potter-maniaci neměli nechat ujít :-)

Bajky barda Beedleho je sbírka pěti pohádek (slovo "bajka" bych vypustila - z příběhů sice plyne nějaké to ponaučení, ale v bajce by měla vystupovat pouze personfikovaná zvířata) - Čaroděj a skákající hrnec, Fontána příznivé sudby, Mágovo chlupaté srdce, Králice Alice a chechtavý pařez a Příběh tří bratří (který je dobře známý z posledního dílu HP). Knížka o 144 stranách a rozměrech cca 13 * 20 cm obsahuje krom příběhů i rozsáhlé komentáře Albuse Brumbála ke každému z nich, úvodní slovo autorky a dovysvětlivky pod čarou (přece jenom my, mudlové, nemůžee rozumět všemu, především pokud se se světem čar a kouzel setkáváme poprvé :-) ). Pohádky jsou krátké, čtivé, oficiálně doporučené čtenářům od 9 let, mají punc "starodávnosti" - vyskytuje se zde spousta archaismů a zastaralých obratů, takže počítejte s tím, že dětem budete muset vysvětlovat význam některých slov (radši se je "našprtejte" předem :-) ). Vše doprovází menší i celostránkové černobílé ilustrace.

Knihu jakožto Potter-maniak rozhodně doporučuji všem "spolumaniakům" - bude to takový malý (nostalgický?) návrat do bradavických lavic, který vám zpříjemní den a možná rozšíří obzory. Mě např. vyvedl z omylu fakt, že králice Alice, o které se Ron zmiňuje v posledním dílu série o HP, není královna, nýbrž samice králíka :-D

Fotogalerie

Vložil: Administrator

Datum vložení: 11. 12. 2017